Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy podszywają się pod Banki.
Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu. Kontaktują się i informują, że właśnie padłeś ofiarą oszustwa i ktoś włamał się na Twój rachunek. Rozmowa głównie dotyczy zablokowania wykonanego przelewu lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem ofiary. Zdarza się również, że oszuści nakłaniają ofiarę do przelania środków na „zapasowy i bezpieczny” rachunek bankowy, ponieważ środki zgromadzone na jego rachunku nie są już bezpieczne.
Pamiętaj:
Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych
Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
Zawsze czytaj treść sms-ów jakie przychodzą na Twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych
Nie działaj pod presją czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy, rozłącz się i skontaktuj się samodzielnie z Oddziałem lub Infolinią Banku
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Infolinią Banku.
Ostrzegamy przed wzmożonym działaniem oszustów, którzy wykorzystując portale ogłoszeniowe (OLX, Vinted) oraz komunikatory (WhatsApp. Messenger), wyłudzają dane odnośnie kart płatniczych oraz dane do logowania do bankowości elektronicznej, co w konsekwencji prowadzi do utraty pieniędzy z rachunku bankowego.
Nie klikaj w podejrzane linki w swoim telefonie, nie podawaj też danych logowania przez telefon !
Aby zwiększyć bezpieczeństwo Państwa środków, zachęcamy do włączenia powiadomień o logowaniu oraz zmiany salda na rachunku. Zapraszamy do naszych Placówek.